Aha-Peeling



Har testat min Aha-Peeling nu.



Detta är vad jag tyckte:

Först så känner man inte mycket av syran och undrar ifall man tagit för lite, sen kommer den brännande känslan som "lovat", efter ca 4-6 min ska man blanda ihop någon neutralierings-pasta som jag tyckte var svårt att få till en pasta, så lite halvrinnig kletar jag på den i ansiktet, de känns som att man skrubar sig med salt typ, helt småkornig.

Efter detta ska man smörja in sig i ett aloe vera serum, som inte verkar vara som jag ser att ett serum ska vara, utan är helt rinnig, förväntade mig en mer cremig konsistens.

Nu när allt är klart och det gått ca 30 min efter behandlingen så känns min hud torrare än innan, men man ska ju göra detta som en kur, så de kanske blir bättre resultat sen?



Slutsats:

Kändes som att den gjorde sitt jobb under verkningstiden, men man får en bättre känsla efteråt med den peelingen jag gjorde på en Salong.

Vi får se om jag gillar den mer efter ett par gånger :)

0 kommentarer:Kommentera