Arbetsförmedlingen

Vad är era erfarenheter med Ams?
För mej har de krabbat HELA tiden, som nu t.ex:Idag är det 4 veckor sen jag lämnade in mina papper (för att få min ersättning) skrev till ams för att få reda på vart mina pengar tagit vägen, men då säger min handledare att han inte har sett några papper för han varit på semester!!

Ska världen stanna upp bara för att de åker på semester!? :S
Har nu kontaktat Försäkringskassan och frågat ifall de har mina papper, så vi får väl se vad de har att säga om detta!

En annan gång har de skickat fel blanketter till mej så jag fått vänta 3 månader på utbetalningen.
Så fort de är något så säger de bara att "Dina föräldrar kan väl betala så länge" Men NEJ de kan kanske inte betala jämt!? Och de har faktiskt ingen Försörningsplikt över mig längre, så jag vet inte hur de kan förvänta sig att föräldrarna ska betala jämt?

Jag blev också skickad ca 4 mil för att gå på möten när de finns en förmedling HÄR DÄR JAG BOR!!
Så fick jag betala alla resor med och fick inte någon ersättning för de om de inte gick över 600, så då fick jag gå med 600 spänn mindre de halvåret jag tvingades dit, för byta fick jag inte, då fick jag inga pengar alls sa dem.

En annan sak som hände mig var att jag blev erbjuden jobb som nagelterapeut, salongen jag praktiserade på hade en utbildning där.
Hade inte pengar till utbildningen så jag frågade ams om stöd, frågade om kraven för att de skulle betala utbildningen åt en,
det var enligt dem:
* Ett garanterat jobb efter utbildningen (fast anställning) ... Det hade jag.
*Att utbildningen inte var längre än 6 månader ... det var den inte

Frågade flera gånger ifall de var någon annan "regel" som typ kostnad eller typ av utbildning. men de var det inte enligt honom, det viktigaste var att jag fick ett jobb.

Jag blev jätteglad och tänkte att de verkar ju ljust för mig.
Sen efter några månader, utan någon kontakt med mig, de pratade bara med dem jag tvingats på möten hos, och min praktikplats, så sa de att jag tyvärr inte kunde få den betald, även om jag stog klart inom gränserna!

Är så sjukt trött på Ams! inte mycket bra som har kommit ut ur dem!

Någon annan som har råkat ut för något liknande? eller någon annan erfaranhet av dem?

1 kommentarer:Kommentar



Alexandra sa...

Dom är riktigt pantade hela bunten.